Vežbate napolju po vrućini? Evo šta savetuju lekari

 Vežbate napolju po vrućini? Evo šta savetuju lekari

“Kad vežbate u prirodi, a jako je toplo, organizam se napreže mnogo, mnogo više nego pod normalnim okolnostima”, kaže za Shape dr Narinder Bajva, kardiolog.

Veliki problem je i vlažnost vazduha, ako je visoka, teže se znojimo, a i sam znoj sporije isparava, što znači da organizam ne može dovoljno dobro da se rashladi, tako da rizikujete toplotni udar, ili u blažem slučaju ozbiljno iscrpljivanje organizma.

Vodu treba da pijete pre, za vreme i posle treninga. Dok vežbamo, naše telo se rashlađuje znojenjem, što znači da gubimo mnogo tečnosti i elektrolita, kalijuma i natrijuma. Ujutru bi trebalo da popijete čašu tople vode s malo limuna i malo soli, odmah kad se probudite,. Tako nadoknađujete izgubljene elektrolite. Ako vam ovo zvuči kao odvratna kombinacija (a verovatno i jeste odvratnog ukusa, istini za volju), možete uzimati suplemente koji sadrže natrijum, kalijum i vitamin C.

Namirnice koje sadrže visok procenat vode će vam pomoći da ostanete hidrirani. Zato bi trebalo da jedete što više lisnatog povrća (ono sadrži i do 80 odsto vode). Osim toga, tu su i jagode, krastavac, celer, paradajz, paprika, lubenica… koji takođe sadrže velike količine vode.

Najbolje bi bilo da vežbate rano ujutru ili kasno uveče, naravno, tako da imate 15 do 25 minuta treninga visokog intenziteta u periodima dana kad nisu najveće vrućine, tako da možete svoj maksimum da dostignete za kratko vreme.

Dobra stvar je što intenzivni aerobni trening s kratkim pauzama ne samo što efikasno “topi” masne naslage, već i ubrzava metabolizam koji ostaje povišen i kad se trening završi, što znači da se kalorije troše još neko vreme i nakon što ste završili trening.

Jako je važno da prepoznate rane znakove dehidratacije, tako da možete da napravite pauzu i popijete vode, da se osvežite. Ako vam se zavrti u glavi, ili osetite iznenadnu slabost, odmorite se na podu nekoliko minuta. Nemojte se forsirati, vežbanje ionako ima smisla samo dok vam prija.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *