Zašto je bitno da odete na spavanje oko 22 časa? Ovo nikako ne smete raditi

 Zašto je bitno da odete na spavanje oko 22 časa? Ovo nikako ne smete raditi

Najbolji sati za odmaranje vašeg tela su između 22 časa i 6 sati ujutro. Evo i nekoliko zanimljivih saveta za dobar san iz ugla jednog jogija.

Odlazak u krevet u 23 časa, ponoć ili u 1 ujutro, vrlo je štetan za zdravlje i direktan je uzrok mnogih modernih “bolesti ubica” poput bolesti srca i raka. Priroda deluje i kreće se po preciznim ritmičkim krugovima, koji se nalaze pod uticajem zemljine rotacije, sunca i meseca. Svakog dana sunce se diže i spušta, sezone se menjaju, mesec se penje i pada, i plime se uzdižu i padaju. Funkcije spavanja i budnosti su deo tog ritma.

Najbolji sati spavanja za vaše telo su između 22 časa i 6 ujutro. To je vreme u kojem je vaše telo programirano da radi prema putanji sunca i 24-satnim prirodnim kruženjem vašeg unutrašnjeg telesnog sata – i to je izvan naše kontrole. Tokom tog vremena telo je predodređeno da bude u stanju odmora, oporavka i detoksikacije i obnove.

Biološki sat i naši unutrašnji organi:

Glavni unutrašnji organi našeg tela rade po “vremenskom rasporedu”. Znati kako vaše telo radi može vam pomoći da regulišete svoj raspored da bi dostigli optimalni nivo zdravlja i dobrog stanja.

21.00 – 22.00 – telo eliminiše toksične hemikalije iz imunološkog sustema. Najbolje je da čvrsto zaspete između 21 i 22 časa da bi telo pravilno izvršilo te vitalne funkcije;
22.00 – 01.00 – jetra eliminiše otrove i regeneriše se;
00.00 – 04.00 – koštana srž stvara krv;
00.01 – 03.00 – žučna kesa eliminiše toksine i obnavlja se;
03.00 – 05.00 – pluća eliminišu toksine i obnavljaju se;
05.00 – 07.00 – debelo crevo eliminiše toksine i obnavlja se. To je takođe dobro vreme da se isprazne.
07.00 – 09.00 – vitamini, minerali, hranjive stvari se upijaju u probavnom traktu i definitivno bi trebalo obaviti doručak u to vreme.

Saveti za dobar odmor:

  • Spavaća soba bi trebalo da bude mračna, tako da čak ne možete da vidite svoju ruku ispred lica.
  • Šetajte preko dana i upijajte prirodno svetlo sunca
  • Topli tuš ili kupka pre odlaska u krevet
  • U spavaćoj sobi ne bi trebalo biti nikakvih električnih uređaja jer oni stvaraju elektro magnetsko polje koje kvari kvalitet vašeg sna
  • Otvorite prozor bar malo tako da dobijete kruženje svežeg vazduha dok spavate
  • Nemojte piti nikakvu tečnost bar dva sata pre spavanja
  • Ako morate malo da prilegnete tokom dana, to ne bi trebalo biti duže od jednog sata potrebnog za optimalno obnavljanje, odmor i oporavak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *